כל אחד שיש ברשותו אתר רוצה להופיע כמה שיותר למעלה בתוצאות החיפוש של גוגל, ובמיוחד בעלי אתרים שמציעים את שירותיהם ומוצריהם ברחבי הרשת. כיום כמעט לכל עסק או חברה יש אתר אינטרנט, כך שהתחרות על המקומות הראשונים הולכת וגדלה כל הזמן.
כדי להצליח להופיע במקומות הראשונות במסגרת תהליך של קידום בגוגל, צריך להעסיק מקדם אתרים מנוסה ומקצועי, ולהתאזר בלא מעט סבלנות שתשלם בסופו של דבר. קידום אתרים אורגני הוא לא קסם, אלא מגוון פעולות מורכבות ומרתקות שנעשות "מאחורי הקלעים" כדי לבסס את אמינותו ואיכותו של האתר, הן כלפי הגולשים השונים והן עבור האלגוריתם של גוגל שהוא הקובע העיקרי בנוגע לדירוג האתר בתוצאות החיפוש.
כאמור, כדי שהאתר יצליח להופיע בראש תוצאות החיפוש, הדבר תלוי בעיקר במקדמי האתרים שמבצעים את תהליכי האופטימיזציה של האתר. וכמו כל דבר בחיים, גם בתחום של קידום אתרים יש "עשה ואל תעשה". על מנת שקידום האתר יתבצע בצורה הטובה ביותר, חשוב להימנע ממספר פעולות לא טובות ובוודאי שלא אפקטיביות שעלולות לגרום נזק לאתר בסופו של דבר.
לדחוף ביטויים שלא מובילים לשום דבר
אין ספק שמדובר בדבר מרגיז במיוחד עבור גולשים רבים. לדוגמה כאשר הם מחפשים מידע ברשת בנוגע למחירים של שואבי אבק, ומוצאים בין התוצאות הראשונות כמה אפשרויות מעניינות עם הביטויים "מחיר שואב אבק X", ולאחר לחיצה על הקישור הם מוצאים את עצמם מול אתר מפוצץ במידע על מוצרים שונים, ביניהם גם כמה שואבי אבק – אך ללא ציון של מחיר כלל.
דבר שכזה יכול לשגע את הגולשים, עד כדי כך שהם ימהרו לנטוש את האתר הלא רלוונטי וגם לא לחזור אליו. לכן, במקום להתמקד בהטמעת ביטויים פופולריים שיביאו אל האתר כמה שיותר כניסות, התמקדו בהטמעת ביטויים רלוונטיים ובעלי ערך עבור הגולשים ולא רק כדי שהם ילחצו על הקישור כדי להיכנס לאתר, מכיוון שדבר כזה עלול לפגוע מאוד באיכות שלו.
להתבסס על תוכן ללא ערך והיגיון
או בקיצור לכתוב תוכן בשביל האלגוריתם של גוגל ולא עבור הגולשים בשר ודם שנמצאים מאחורי המסכים. לבצע מחקר מילות מפתח ולהתבסס על ביטויים רלוונטיים זה אחלה וחשוב במיוחד לצורך קידום האתר, אך לכתוב תוכן שכל כולו מילות מפתח וביטויים בלי סדר, היגיון ורצף קריאה נורמלי זהו דבר שמוכרחים להימנע ממנו.
חשוב לזכור כי האלגוריתם של גוגל מתפתח ומשתכלל כל הזמן, כך שבסופו של דבר האלגוריתם ידע כי מדובר על תוכן "זבל" ללא ערך או קשר, והרי גוגל שם במקום הראשון את חשיבות הגולשים שלו. כך שתוכן כזה לא איכותי לא יועיל לגוגל ובמיוחד לא לגולשים וכך האתר יכול "להיענש" בהתאם ופשוט לצנוח בדירוג התוצאות.
בניית קישורי ספאם
כל מקדם אתרים יודע כי אחד הדברים החשובים והמשפיעים ביותר על קידום האתר אורגני, הוא בנייה של קישורים חיצוניים ופנימיים. קישורים כאלו מעניקים ערך לגולשים בכך שהם יכולים לנווט בקלות בין עמודי האתר, או להגיע אל תוכן איכותי ורלוונטי שקיים אפילו מחוץ לאתר שקשור למה שהם מחפשים, ולכן הם גם מעניקים ערך עבור גוגל מכיוון שבסיס קישורים טוב מעיד על אתר איכותי.
אך זכרו כי איכות היא המפתח בכל הנוגע לקישורים. זו כלל לא חכמה לבנות כמה שיותר קישורים שהם בעצם קישורי ספאם, מכיוון שגוגל יעלו על זה מהר מאוד ופשוט יתעלמו מהם. לכן, מומלץ להקפיד על בניית קישורים רלוונטית ואיכותית בלבד, עדיף מול אתרים איכותיים וחזקים, וכן זה לוקח לא מעט זמן אבל היי – גם רומא לא נבנתה ביום אחד.
חוסר מעקב ובדיקת המרות
אחד מהיתרונות הטובים ביותר שיש לשיווק דיגיטלי הוא הדרך לבצע מעקב וניטור רציף אחר תוצאות השיווק בפועל כמו ספירת המרות, בדיקת אחוזי נטישה, מפות חום שנותנות תמונת מצב להתנהגות הגולשים באתר ועוד.
מדובר בכלים חשובים במיוחד לכל מקדם אתרים, כך שהוא יוכל להבין אילו דברים עליו לשפר באתר ואילו דברים עליו להמשיך לחזק כי הם עובדים טוב ומביאים ערך/המרות/איכות לאתר. לכן חשוב במיוחד להכניס את הנושא הזה לשגרת היומיום של העוסקים עם קידום אתרים, כך שאופן הבדיקה והמעקב אחר נתוני האתר והתנהגות הגולשים ייעשה באופן קבוע ורציף ולא ידחק הצידה בכלל תירוצים כמו "אין לי זמן, מה כבר יכול להשתנות בכמה ימים", ועוד משפטים לא הגיוניים שעלולים רק לפגוע בכל תהליך הקידום.